035 629 5963

Workshop cliëntenreis

De ‘cliënt centraal’ en ‘terug naar de bedoeling’ zijn veel gebruikte kreten binnen de zorgsector. Om de cliënt écht centraal te stellen heeft Arteria een methodiek ontwikkeld om een cliëntenreis inzichtelijk te maken.

De cliëntenreis vertelt het persoonlijke verhaal van een aantal cliënten rondom hun ziekteproces. De reis verbindt de ‘systeemwereld’ van afspraken en contactmomenten in de zorgorganisatie met de ‘leefwereld’ van de cliënt, waarin de gevolgen voor de cliënt en zijn of haar familie gevoeld worden. De cliëntenreis fungeert als een spiegel voor zorgmedewerkers om met elkaar in gesprek te gaan over de impact van het zorgproces en verbeterpunten te benoemen in dit proces.

De methodiek is toe te passen bij verschillende ziektebeelden en voor verschillende doeleinden te gebruiken:

  • Als inhoudelijke input om het zorgproces te verbeteren;
  • Om gericht cliëntenervaringen op te halen;
  • Voor reflectie in teams op het huidige zorgproces;
  • Als basis voor een jaarplan van een organisatie of een meerjarenplan van een netwerk;
  • Om bespreekpunten op te halen bij het verkennen van samenwerkingsmogelijkheden van organisaties.

Arteria organiseert een tweetal workshops om u kennis te laten maken met deze methodiek:

Meer lezen over dit onderwerp? Klik hier.

Wilt u meer informatie over de mogelijkheden of aanmelden voor een workshop? Neem dan contact op met Malou van Bentum of Lisanne Puijk.

Reageer op dit bericht

Vul uw zoekopdracht in en druk op Enter.